Dishonored Wiki
Advertisement

Szepty z Pustki Barnoli Mulani [1] [2] - książki dostępne w Dishonored 2.

Treść[]

[1][1][]

TRAKTAT O FIZYCZNYM ISTNIENIU TEJ OBCEJ KRAINY [WYJĄTEK]

To znana historia: ktoś przestaje oddychać, uwięziony pod kołami kolejki lub wskutek innego tragicznego wypadku j wszyscy uznają, że nie żyje. Po zdjęciu ciężaru jednak szybko zdrowieje! Tak czy inaczej, przez jakiś czas osoba ta była dla nas stracona, odeszła z tego świata.

Czego doświadczają ci ludzie w tym stanie chwilowej śmierci? Mroku? Nicości? W żadnym razie! Opowiadają nam, jak tak wielu przed nimi, że byli w konkretnym miejscu, które potrafią szczegółowo opisać.

I któż spośród nas nie zna tego miejsca? Czyż nie odwiedzaliśmy go wszyscy w naszych snach? Tkwi oni w najgłębszych zakamarkach umysłów nas wszystkich. To kraina, w której nic nie ma sensu, gdzie wszystko jest jednocześnie utracone i na swoim miejscu. Pustka.

[2][2][]

Te małe wejrzenia w Pustkę, jakich doświadczamy w snach lub przebywając w śpiączce, nie są zastrzeżone dla wąskiego grona wybrańców. W swoich wywiadach przekonałem się, że nie ma chyba obywatela, który w jakimś punkcie swojego życia nie doświadczył by podobnej wizji!

Musi więc ona być realnie istniejącym miejscem, nie zaś elementem folkloru czy zbiorową iluzją. Możliwe, że istnieje głęboko pod ziemią lub wysoko nad nią. A może tuż obok nas, lecz ukryta? Może jakiś Swietłany miraż lub cudowna kurtyna nie pozwalają nam w pełni jej poznać? I wszyscy czekamy tylko na filozofa natury, który ujawni ten fenomen, nauczy nas oglądać go, kiedy zechcemy.

Tak ujawnione miejsce nie będzie jednak budzić już w nas lęku. Przestanie stanowić daleką u wyjątkową krainę mitu o Odmieńcy! Będzie dziwna, tak, a nawet niepokojąca. Stanie się jednak kolejną krainą do zbadania, a wreszcie podbicia.

Jakie skarby tam na nas czekają? Czy w jeziorach zamiast wody błyszczy płynny diament? Czy chmury składają się z nieważkiego srebrnego pyłu? Czego możemy się tam nauczyć?

Bibliografia[]

  1. Szepty z Pustki Barnoli Mulani [1], Dishonored 2.
Advertisement