Dishonored Wiki
Advertisement

Niniejszy artykuł stanowi zebranie wszystkich wiadomości odnośnie wydarzeń świata Dishonored. Jest to oś czasu, w której wypunktowane są wszystkie wydarzenia, o których możemy przeczytać z książek oraz zobaczyć je w grach z serii. Jeśli chodzi zaś o to, który miesiąc jest w kolejności, należy zobaczyć informacje odnośnie kalendarza.

Około 3000 lat do roku 0[]

Miesiąc Mroku[]

  • Kult znany jako Oświeceni poświęca młodego chłopaka w Pustce na rytualnym stole, tworząc dzięki temu Odmieńca. W miejscu stołu powstaje Twierdza Czuwania.

0[]

Miesiąc Ziemi[]

  • 1 Dzień: Kończy się Wielki Płomień. Jest to początek funkcjonowania kalendarza Wysp.

700[]

  • Około tego roku starożytna cywilizacja, której lokalizacja znajduje się na terenach późniejszego Dunwall atakuje inną, której fundamenty będą podstawą do założenia na Serkonos miasta Bastillian.

800[]

  • W tajemniczych okolicznościach znika starożytna cywilizacja panująca na współczesnym Dunwall, a która panowała nad całym Gristolem.

1572[]

1625[]

Miesiąc Pieśni[]

  • 14 Dzień: Dobiega końca tak zwana Wojna Czterech Koron. Zwycięzcą zostaje Gristol.

1626[]

Miesiąc Sieci[]

  • 2 Dzień: Finlay Morgengaard proklamuje powstanie Cesarstwa Wysp, ogłaszając się cesarzem Finlayem Pierwszym i dając początek dynastii Morgengaardów na tronie cesarskim. Stolicą nowego państwa zostaje Dunwall, a Cesarstwo skupia wokół siebie wszystkie cztery wyspy archipelagu.

Miesiąc Drewna[]

  • 20 Dzień: ustanowienie Parlamentu Cesarstwa Wysp.

1631[]

  • Morgengaardowie tworzą pierwszą w historii flotę wielorybniczych statków w celu poławiania morskich lewiatanów dla ich mięsa i tranu.

1651[]

  • Koronacja pierwszej kobiety na cesarza - Valessy Morgengaard.

1668[]

  • Koronacja Jalle'a Morgengaarda na cesarza Wysp.

1669[]

  • Koronacja Aneirina Rhyddercha daje początek dynastii Rhydderchów.

1675[]

  • Ailish Rhydderch zostaje cesarzem Cesarstwa Wysp.

1678[]

  • Hurien Morgengaard koronuje się na cesarza, przywracając ród Morgengaardów na tron Wysp.

1701[]

1705[]

  • Yefim Olaskir zostaje koronowany na cesarza, dając początek dynastii Olaskirów.
  • Wybucha Wojna Rektyfikacyjna.

1708[]

  • W Dunwall zostaje ukończona budowa opactwa Kongregacji.
  • Oblężenie Białego Urwiska, podczas którego rewidenci niszczą ostatni znany bastion kultu Odmieńca na świecie. Koniec Wojny Rektyfikacyjnej.

1711[]

  • Cesarz Yefim ogłasza Kongregację religią państwową Cesarstwa Wysp.

1714[]

  • Koronacja Zolany Olaskir na cesarzową.

1727[]

  • Daniil Olaskir zostaje nowym cesarzem.

1751[]

  • Alexy Olaskir zostaje koronowany na dziesiątego już władcę Cesarstwa Wysp.

1765[]

1775[]

  • Na świat w Karnace przychodzi Theodanis Abele.

1780[]

  • Vera Dubhghoill odmawia zaślubin z cesarzem Alexym Olaskirem.

1783[]

  • Śmierć cesarza Alexy'ego, najdłużej panującego w historii władcę Cesarstwa Wysp. Na tron wstępuje Larisa Olaskir.

1786[]

Miesiąc Żniw[]

1790[]

1795[]

Miesiąc Lodu[]

  • 13 Dzień: na Serkonos na świat przychodzi Daud.

1798[]

Miesiąc Sieci[]

  • 25 Dzień: w Karnace, stolicy Serkonos, na świat przychodzi Corvo Attano.

1801[]

Miesiąc Sieci[]

Miesiąc Lodu[]

Miesiąc Klanów[]

  • 8 Dzień: z rąk skrytobójcy ginie cesarzowa Larisa Olaskir.
  • 17 Dzień: w związku z brakiem następcy tronu oraz kryzysem z powodu powstania na Morley w Cesarstwie Wysp ogłoszona zostaje regencja.

1802[]

Miesiąc Żniw[]

  • 15 Dzień: zakończenie Insurekcji w Morley.

1803[]

Miesiąc Żniw[]

  • 3 Dzień: Koronacja Euhorna Kaldwina na cesarza, co daje początek dynastii Kaldwinów.

Miesiąc Wiatrów[]

  • 13 Dzień: Wybucha Głód Morleyski.

Nieznana data[]

  • Morleyczycy uciekają z rodzimych stron do Karnaki, w nadziei na znalezienie pracy oraz ucieczki od głodu.

1804[]

Miesiąc Deszczu[]

  • 16 Dzień: ze związku cesarza Euhorna Kaldwina i służki z Dunwall Tower rodzi się Delilah Copperspoon, której prawdziwe pochodzenie zostaje jednak przed ogółem utajnione.

1805[]

Miesiąc Ziemi[]

  • 3 Dzień: ze związku Euhorna i Beatrycze Kaldwin rodzi się prawowita następczyni tronu - Jessamine.

1806[]

  • Anton Sokołow rozpoczyna malowanie obrazu Very Moray o nazwie Vera Moray i Afiks Jej Skóry.
  • Małżeństwo Morayów rozpoczyna podróż na Pandyzję. Podczas podróży zostaje ona naznaczona przez Odmieńca.

1808[]

Miesiąc Ziemi[]

  • 3 Dzień: na pokładzie statku Antonia Aquillo załoga i Sokołow rozpoczynają eksplorację odległego Kontynentu Pandyzjańskiego w poszukiwaniu śladów Odmieńca.

Nieznana data[]

  • Załoga Antonia Aquillo powraca do Cesarstwa Wysp z Sokołowem jako jej kapitanem. Anton zastąpił kapitana, który został zabity przez dzikie zwierzęta tajemniczego lądu.

1809[]

Miesiąc Drewna[]

1810[]

Miesiąc Żniw[]

  • 2 Dzień: Vera Moray zapada na jedną z pandyzjańskich chorób. Zostaje poddana intensywnemu leczeniu w Instytucie Addermire w Karnace.

Nieznana data[]

  • Rozpoczyna się budowa Korytarzy Wiatrowych w Karnace.

1811[]

  • Vera Moray bierze na swojego ucznia Morrisa Sullivana.
  • Daud dopływa na pokładzie bliżej nieokreślonego statku do Dunwall.

1813[]

Miesiąc Palenisk[]

  • 2 Dzień: na świat przychodzi Billie Lurk.

Nieznana data[]

  • Rozpoczyna się budowa Cesarskiego Konserwatorium w Karnace.

1814[]

  • W Dunwall archeologowie odnajdują starożytne ruiny pod miastem.
  • Vera Moray zabija swojego męża, a z jego kości tworzy runy i kościane amulety.
  • Corvo Attano wygrywa Ostrze Verbeny w Karnace, po czym zostaje przyjęty do kadry oficerskiej Najwyższej Straży przez samego diuka Theodanisa Abele.

1815[]

  • Vera Moray zaczyna żyć na ulicy, stając się Babunią Łach.

1816[]

Miesiąc Deszczu[]

  • 28 Dzień: Corvo Attano zostaje promowany przez diuka Abele na czempiona Serkonos. W ramach pokazania przymierza Gristolu z Serkonos Theodanis postanawia podarować swojego najlepszego żołnierza cesarzowi Euhornowi.

Miesiąc Wiatru[]

  • W Karnace umiera Paloma Attano, matka Corvo i Beatrici.

1817[]

Miesiąc Pieśni[]

  • 7 Dzień: następczyni tronu Jessamine nadaje Corvo Attano tytuł Lorda Obrońcy.

Nieznana data[]

  • Żukow zostaje zwerbowany przez Najwyższych Sędziów i otrzymuje tytuł Bohatera Państwa Tyviańskiego, co służy jego politycznym celom.

1818[]

Miesiąc Lodu[]

  • 22 Dzień: na skutek poronienia umiera dziecko Euhorna i Beatrycze Kaldwinów. Kilka minut później z wyczerpania umiera sama cesarzowa. Odbywa się pogrzeb.

Nieznana data[]

1819[]

  • Otwarcie Cesarskiego Konserwatorium w Karnace, któremu nadane zostaje miano cesarzowej Beatrycze Blayne Kaldwin.

1820[]

  • Anton Sokołow spotyka Esmonda Roseburrowa, od którego dowiaduje się sekretów związanych z użyciem tranu.
  • Sokołow zakłada Sokołow Industries - firmę, która produkuje nowoczesne wynalazki i wprowadza Cesarstwo w wiek tranu i elektryczności.
  • Daud zostaje naznaczony przez Odmieńca.

1822[]

  • Sokołow otrzymuje miano Cesarskiego Fizyka oraz nadany zostaje mu tytuł rektora Akademii Filozofii Naturalnej.

1823[]

Miesiąc Deszczu[]

  • 2 Dzień: przyjaźń Jessamine Kaldwin i Corvo Attano przeradza się we wzajemny romans. Dla dobra obu stron jednak następczyni tronu oraz Cesarski Obrońca decydują się ukrywać ten fakt przed ogółem.

1825[]

Miesiąc Wiatru[]

  • Piero Joplin wchodzi w konflikt z cesarzem Williamem Trimblem w związku z teorią odnośnie konserwacji martwych tkanek.

Miesiąc Mroku[]

  • 19 Dzień: umiera cesarz Euhorn Kaldwin.

Miesiąc Wielkiego Zimna[]

  • 1 Dzień: dochodzi do koronacji nowej monarchini Cesarstwa Wysp: Jessamine Kaldwin.

1826[]

  • Gdzieś na przełomie ubiegłego i tego roku rodzi się Jameson Curnow.
  • Wyrzucona prawie dekadę temu po śmierci cesarza Euhorna z powodu stłuczenia drogocennej rzeczy podczas zabawy z Jessamine i wydalona z więzienia po śmierci swojej matki Delilah zostaje przyjęta jako uczennica Antona Sokołowa.

1827[]

Miesiąc Deszczu[]

  • 2 Dzień: na świat przychodzi owoc związku cesarzowej Jessamine Kaldwin i Lorda Protektora Corvo Attano - ich córka. Nadane zostają jej imiona Emily Drexel Lela, a do opinii podana zostaje opinia, że jest córką Jessamine i jednego ze szlachciców.

1828[]

Miesiąc Palenisk[]

  • 8 Dzień: w stolicy Cesarstwa Wysp wdrożone zostają do użytku pierwsze auta szynowe.

Nieznana data[]

  • Radanis Abele, starszy syn Theodanisa, zabija w brutalny sposób Deirdre, przyjaciółkę i prawdopodobną kochankę Billie Lurk. Kobieta wobec tego odpłaca się tym samym na następcy tronu za zabitą, przez co zostaje wyrzutkiem w półświatku Karnaki i całego Serkonos. Wobec tego ucieka do Dunwall.

1829[]

  • Billie Lurk dołącza do Dauda i jego nowo powstałego gangu - Wielorybników.
  • Zgromadzenie handlarzy otwiera swoje sklepy w Drapers Ward w Dunwall, by wyprodukować tam wysokiej jakości stroje dla arystokracji. Do tej dzielnicy dociera też Mortimer Hat ze swoimi ludźmi, którzy zakładają Gang Kapeluszników.

1830[]

  • Mniej więcej około tego roku rozpoczyna się ulepszanie pistoletów Straży Miejskiej i bliźniaczych organizacji przy pomocy technologii tranu.
  • Hiram Burrows zostaje mianowany Mistrzem Szpiegów.

1831[]

  • Delilah Copperspoon zostaje naznaczona przez Odmieńca.

1833[]

1834[]

  • Esmond Roseburrow popełnia samobójstwo, widząc jak jego wynalazek zamiast służyć ludziom stał się bronią przeciwko nim samym i narzędziem do kontroli nad nimi.
  • Arnold Timsh i Delilah Copperspoon wchodzą w relacje, z tym że kobieta manipuluje Timshem tak, by kochał ją bezgranicznie oraz idealizował.

1835[]

Miesiąc Klanów[]

Miesiąc Pieśni[]

  • Wskutek wybuchu epidemii Drapers Ward zostaje opuszczona i staje się polem bitwy miejskich gangów.

Nieznana data[]

  • Delilah zakłada swój sabat wiedźm, planując przejęcie tronu, który według niej należy do niej. Wielorybnicy spotykają część z nich i toczą wojnę.
  • Odmieniec naznacza Samotnego Szczurzego Chłopca.

1836[]

Miesiąc Klanów[]

  • Corvo wyrusza na polecenie Jessamine z misją do innych wysp Cesarstwa, celem odnalezienia pomocy i przy okazji lekarstwa niszczącego cesarską stolicę.

Nieznana data[]

  • Sokołow wynajduje tallboyów, którzy zostają natychmiast wprowadzeni do użytku w celu walki z Płaczkami, szczurami oraz - przez Straż Miejską - do polowania na gangi.
  • Piero Joplin doznaje we śnie, prawdopodobnie za sprawą Odmieńca, wizji maski w Pustce.
  • Anton Sokołow odkrywa środek mogący zatrzymać Zarazę. Tworzy tak zwany Eliksir Zdrowia.
  • W konkurencji do Sokołowa wydalony z Akademii Joplin tworzy tak zwane Remedium Duchowe, które również spowalnia efekt na zarażonych i uodparnia mieszkańców na szczurzą infekcję.
  • Tama na okolicznym dopływie rzeki Wrenhaven pęka, przez co zatapia Dzielnicę Finansową Rudshore. Tak powstaje Zatopiona Dzielnica, w której centrum kwaterę rozbijają Wielorybnicy.
  • Pod koniec tego roku, z racji podejrzeń Jessamine o działanie Burrowsa przeciwko niej oraz niezadowolenia wynikającego z istnienia Corvo jako Lorda Protektory zawiązuje się spisek przeciw cesarzowej.

1837[]

Miesiąc Ziemi[]

  • Drapers Ward staje się miejscem walk między dwoma gangami: Śniętymi Węgorzami i Kapelusznikami. Straż Miejska i mieszkańcy całkowicie opuścili to miejsce, a to doprowadza do zajęcia miejsc przez gangsterów i rabunku wszystkiego, co mieszkańcy i Straż nie zdołali wywieźć.
  • 18 Dzień: wynajęty przez Burrowsa skrytobójca Daud zabija cesarzową Jessamine i porywa jej córkę Emily. Hiram razem z Campbellem oskarżają Corvo o zabójstwo monarchini oraz porwanie następczyni tronu. Attano trafia do Więzienia Coldridge. Odmieniec tworzy zaś dla duszy Jessamine mechaniczne serce.
  • 19 Dzień:
    • Hiram Burrows zostaje ogłoszony Lordem Regentem.
    • Wychodzi na jaw zdrada Żukowa. Najwyżsi Sędziowie Tyvii skazują niegdysiejszego Bohatera Tyvii na dożywocie w jednym z obozów pracy.
  • Mniej więcej wtedy zaczyna się podział Spiskowców na Regencjonistów (zwolenników Burrowsa) i Lojalistów (zwolenników kontrolowanej przez nich monarchii pod przywództwem Farleya Havelocka).

Miesiąc Deszczu[]

  • Rozpoczyna się Liczenie Zmarłych przez radcę miejskiego Timsha.

Miesiąc Wielkiego Zimna[]

  • Corvo Attano ucieka z Coldridge dzięki pomocy Lojalistów.
  • Daud rozpoczyna poszukiwanie Delili w wyniku rozmowy z Odmieńcem w Pustce.
  • Delilah decyduje się wypaczyć Billie Lurk, by ta stała się jej wtyką w szeregach Wielorybników.
  • Daud sabotuje Rzeźnię Rothwilda.
  • Rewidenci atakują kryjówkę Wielorybników w Zatopionej Dzielnicy, lecz ponoszą klęskę.
  • Wyjawiona zostaje zdrada Billie, lecz ta staje ostatecznie po stronie Dauda, co rozwściecza przyrodnią siostrę Jessamine. Lurk udaje się na południe, do Karnaki, gdzie przyjmuje nowe imię - Meagan Foster.
  • Corvo, jako zamaskowany mściciel, uwalnia lojalistycznego rewidenta Teague'a Martina oraz piętnuje nadrewidenta Campbella, rozpoczynając niszczenie Regentystów.
  • Corvo Attano dociera do Złotego Kota, gdzie w burdelu neutralizuje Custisa i Morgana Pendletonów. Oprócz tego wyswobadza swoją córkę z rąk spiskowców.
  • Callista Curnow zostaje guwernantką Emily Kaldwin.
  • Lord Obrońca porywa Antona Sokołowa z jego rezydencji prosto do pubu Hound Pits - kryjówki Lojalistów.
  • 28 Dzień: ma miejsce ostatni bal Lady Boyle w jej posiadłości, w trakcie którego zostaje tajemniczo porwana wskutek działań Attano.
  • Daud rozpoczyna infiltrację Drapers Ward i z pomocą Śniętych Węgorzy dociera do Brigmore.

Między Wielkim Zimnem a Paleniskami[]

  • Daud i Wielorybnicy atakują Rezydencję Brigmore, sabotując plan przejęcia przez Delilę duszy Emily. Copperspoon zostaje uwięziona w Pustce na zawsze.
  • Corvo dociera do Dunwall Tower, przedstawiając się Hiramowi w trakcie rozmowy na teleekranie oraz ujawniając później jego udział w zabójstwie Jessamine. Burrows zostaje aresztowany i zesłany do Coldridge.
  • Lojaliści podtruwają Lorda Protektora, po czym porywają do Latarnii Burrowsa Emily. W ramach nagrody oddają Corvo w ręce Dauda, a innych spiskowców Martin, młodszy Pendleton oraz admirał Havelock zabijają jako współpracowników Lorda Regenta bądź pomagierów Lorda Obrońcy.
  • Corvo kładzie kres Wielorybnikom, lecz oszczędza Dauda.
  • Lojaliści wierni Corvo zostają ocaleni dzięki jego szybkiemu dotarciu do Hound Pits i pozbyciu się strażników. Samuel Beechworth pomaga Serkonosczykowi dotrzeć na Wyspę Zimoskółki, gdzie zabrano córkę kochanka Jessamine.
  • Corvo rozprawia się z Havelockiem i lojalistami. Gdy dociera do środka okazuje się, że Farley jest gotowy popełnić samobójstwo w walce z Corvo, natomiast Martin i Pendleton zostali otruci tą samą tyviańską trucizną, co ojciec Emily.

Miesiąc Drewna[]

  • 1 Dzień: następuje koronacja Emily Kaldwin na nową cesarzową Wysp. Corvo Attano zostaje nowym Lordem Regentem do czasu osiągnięcia przez kobietę wieku 18 lat. Razem z nim do nowego kręgu monarchini zostają przyjęci Sokołow, Curnow, Joplin czy Beechworth.
  • Corvo Attano wyjawia Emily Kaldwin w prywatnej rozmowie prawdę o tym, że jest jej ojcem. Ta okazuje się jednak wiedzieć o tym od dłuższego czasu.

Miesiąc Klanów[]

  • 1 Dzień: następcą Campbella na stanowisku nadrewidenta zostaje Yul Khulan. Panowanie Martina zostaje uznane za samozwaństwo.
  • Emily prosi swojego ojca o rozpoczęcie szkolenia jej jako skrytobójczyni.

Nieznana data[]

  • Statek ESS Keeper wyławia największego w historii Cesarstwa Wysp wieloryba. Jego szkielet trafia do Boyle'ów, jako część kolekcji Lady Waverly Boyle w formie prezentu od Lorda Regenta.

1838[]

Miesiąc Klanów[]

  • 28 Dzień: Alexandria Hypatia otrzymuje doktorat medycyny od Akademii Filozofii Naturalnej.

Nieznana data[]

  • Anton Sokołow i Piero Joplin, po połączeniu swoich wysiłków, odkrywają lek znany jako Eliksir Zdrowia S&J. Koniec Szczurzej Zarazy na Cesarstwie Wysp.
  • Sokołow staje się kolejnym nauczycielem cesarzowej Emily, pomagając jej w wielu elementach jak na przykład historii naturalnej oraz inżynierii.
  • Mieszkańcy Cesarstwa Wysp dowiadują się prawdy o tym, że Corvo Attano jest ojcem cesarzowej Emily.

1841[]

Miesiąc Drewna[]

  • 2 Dzień: Sokołow przedstawia w Cesarskim Konserwatorium podczas wydarzenia zorganizowanego przez Barona Kopalnianego - Aramisa Stiltona - użycie sokolitów, które jednak kończy się tragiczną śmiercią paru widzów. Anton wycofuje się ze swojego wynalazku, lecz podziw znajduje u Kirina Jindosha, wydalonego z Akademii Filozofii Naturalnej za nieludzkie propozycje wykorzystania wynalazków epoki elektryczności.

Nieznana data[]

  • Założony zostaje Klub Spector.
  • Corvo zaczyna szkolenie w walce swojej córki.
  • Wynalezienie srebrorytu.
  • Rodzina Mayhew przeprowadza się wraz ze swoją córką - Alexi - do Dunwall. Ta zaś spotyka cesarzową Emily Kaldwin, która staje się jej najbliższą przyjaciółką.

1845[]

Miesiąc Deszczu[]

  • 2 Dzień: Na 18. urodziny swojej córki Corvo inscenizuje jej udawane zabójstwo, by sprawdzić jej trening. Okazuje się, że przerosła jego oczekiwania.

Nieznana data[]

  • Otwarcie Instytutu Chorób Zakaźnych Addermire w Karnace, prowadzona przez doktor Hypatię.
  • Rinaldo Escobar spotyka Galię Fleet i dowiaduje się o zabezpieczeniach w łaźni Złoty Kot.
  • Emily Kaldwin zaczyna równouprawnienie osób w Cesarstwie, między innymi pozwalając działać w Straży Miejskiej kobietom.

1847[]

Miesiąc Ziemi[]

  • 12 Dzień: Doktor Alexandria Hypatia otrzymuje Wielki Medal Meritu za swoje dokonana od diuka Theodanisa.

Data nieznana[]

  • W Karnace ma miejsce Parada Sprzedawców Ryb.
  • Theodanis Abele umiera, a nowym diukiem zostaje jego jedyny żyjący syn - Luca.
  • W związku z opresyjnym reżimem Luki powstaje gang Wyjców pod wodzą podopiecznego zmarłej Babuni Łach - Paola.

1848[]

Miesiąc Wiatru[]

  • Prezes banku Dolores Michaels otrzymuje tatuaż Błogosławieństwo Kultystów w Czerwonej Kamelii.

Miesiąc Mroku[]

  • Miejski radca Ivan Jacobi otrzymuje tatuaż Błogosławieństwo Kultystów w Czerwonej Kamelii.

Miesiąc Wielkiego Zimna[]

  • Śpiewak Shan Yun otrzymuje tatuaż Błogosławieństwo Kultystów w Czerwonej Kamelii.

Nieznana data[]

  • Mniej więcej koło tego roku Meagan Foster spotyka Antona Sokołowa, którego zaprasza na swój statek - Groźną Wręgę.
  • Aramis Stilton i Luca Abele otwierają Posiadłość Stiltona w Dzielnicy Batista.

1849[]

Miesiąc Deszczu[]

  • Breanna Ashworth zaczyna słyszeć Delilę w Pustce. Organizuje Krąg Delili - grupę spiskowców, których celem jest przywrócenie Delili do świata ludzi, a także zrzucenie z tronu córki przyrodniej siostry córki Euhorna z nieprawego łoża.
  • 16 Dzień: wewnętrzny krąg Delili, złożony z Breanny, Ponurego Alexa, diuka Abele oraz Kirina Jindosha organizują w Posiadłości Stiltona sprowadzenie Delili Copperspoon z powrotem do wymiaru Cesarstwa Wysp. W rzeźbie na podobieństwo kobiety zamknięty zostaje duch wiedźmy, co czyni ją nieśmiertelną.

Nieznana data[]

  • Żukow odnajduje Nóż o Dwóch Ostrzach, którego dawno temu użyto by stworzyć Odmieńca. Naznacza się nim przy jego pomocy, po czym ucieka z kopalni soli Utyrka.
  • Mortimer Ramsey dołącza do spiskowców, rekrutując do tego wielu oficerów Straży Miejskiej Dunwall.

1850[]

Miesiąc Ziemi[]

  • Ashworth organizuje na nowo sabat wiedźm, powiększony o kilka nowych kobiet.

Miesiąc Wielkiego Zimna[]

  • Bartholomeus Vasco tworzy razem z doktor Hypatią serum, które kobieta przyjmuje. Doktor Vasco odkrywa jednak, że jest ono wadliwe a parę razy Alexandria przeistacza się w Ponurego Alexa, później znanego jako Zmora Korony.

Między Wielkim Zimnem, a Paleniskami[]

  • Wiedźma z Wyrmwood zaczyna atakować mieszkańców Dunwall przy pomocy gangów, celem zabicia Corvo. Ten jednak dzięki wsparciu Alexi Mayhew i własnej córki powstrzymuje ją. Mayhew zostaje za swój udział awansowana na porucznik Straży Miejskiej Dunwall i zostaje za osobistą aprobatą Corvo przyjęta w poczet ochrony Dunwall Tower.

Miesiąc Drewna[]

  • Zmora Korony zaczyna atakować w Karnace ludzi nieprzychylnych wobec Emily Kaldwin. O zabójstwo oskarża się Corvo Attano, lecz nie ma żadnych dowodów.
  • Diuk Luca Abele zamyka Instytut Addermire, wystawiając silną ochronę by nikt nierozważny się nie dowiedział odnośnie tego, kim naprawdę jest Hypatia.

Nieznana data[]

  • Mniej więcej wtedy Jindosh tworzy i wprowadza do użytku pierwszych Mechanicznych Żołnierzy.
  • Daud powraca do Karnaki w poszukiwaniu Noża o Dwóch Ostrzach, mając za cel jedną rzecz - zabić Odmieńca. Postanawia odnaleźć Billie Lurk, pytając jednego z byłych Wielorybników, Thomasa, o miejsce jej pobytu.

1851[]

Miesiąc Żniw[]

  • Cesarzowa Emily Kaldwin rozpoczyna eksplorację dachów Dunwall.
  • Gang Bezokich rozpoczyna swoją działalność w Karnace.

Miesiąc Deszczu[]

Miesiąc Mroku[]

  • 2 Dzień: Malchiodi odnajduje informację, że Znak Odmieńca to jego imię zapisane prawdopodobnie w języku umarłych. Odkrywa też sposób, wedle którego można odczynić rytuał, jaki stworzył Odmieńca.
  • Żukow dociera do Dunwall, reformując z pomocą Fleet i Escobara gang Wielorybników.

Miesiąc Wielkiego Zimna[]

  • 2 Dzień: po wypoczynku w kurorcie nad Jeziorem Herronshaw Emily Kaldwin rozpoczyna projektowanie swojego stroju do działań skrytobójczyni.
  • 11 Dzień: Malchiodi opracowuje plan wejścia do Twierdzy Czuwania, by umarli przeczytali dla niego alfabet, który tworzy Znak.

Miesiąc Wiatru[]

  • 18-23 Dzień: w tym okresie Kult Odmieńca odnajduje zakrzywienie rzeczywistości w Północnym Kamieniołomie Shindaerey. Kiedy zostaje opuszczony urządzają tam sobie swoją nową siedzibę z racji tego że jest tam Oko Martwego Boga.

Nieznana data[]

  • Na przełomie tego i następnego roku następuje wzmożona inwazja Krwiogzów, co powoduje rozwój zarazy porównywalny do tej z Dunwall. Najwyższa Rada Serkonos podejmuje wraz z diukiem decyzję o zamknięciu wielu domów, a nawet dzielnic w związku z pojawieniem się Gniazdostróżów.
  • W związku z malejącą liczbą wielorybów cesarzowa Emily Kaldwin wydaje ustawę, zatwierdzoną później głosowaniem w Parlamencie, o ograniczeniu dystrybucji tranu, co rodzi kolejną falę niezadowolenia z jej rządów.

1852[]

Miesiąc Ziemi[]

  • Na początku tego miesiąca Zmora Korony porywa Antona Sokołowa z Groźnej Wręgi prosto do Mechanicznej Rezydencji Kirina Jindosha. Meagan rusza do Dunwall, by ostrzec Emily przed tym co się może stać.
  • 16 Dzień: Ichabod Boyle zostaje zabity przez Zmorę Korony. Jest to ostatnia ofiara tego mordercy.
  • 18 Dzień:
    • 15. rocznica zabójstwa Jessamine Kaldwin.
    • Odbywa się pucz kierowany przez Delilę Copperspoon (głoszącą się mianem Delili Kaldwin) oraz Lucę Abele. Corvo traci przez ciotkę Emily swój Znak i zostaje zmieniony w posąg z czarnego marmuru, a Emily zmuszona jest uciekać.
    • Z rąk Mortimera Ramseya śmierć ponosi Alexi Mayhew.
    • Emily Kaldwin łączy siły z Meagan Foster i na pokładzie Groźnej Wręgi rusza do Karnaki zniszczyć krąg Delili.
  • 19 Dzień:
    • Lena Rosewyn, Wielka Wyrocznia Zakonu Wyroczni ma wizje związane z Oraculum. Każe siostrom sprawdzić o co chodzi.
    • Nadrewident Yul Khulan, wierny cesarzowej Emily, zbiera rewidentów na Placu Holgera, ogłaszając krucjatę na Dunwall Tower i wieszcząc śmierć samozwańczej cesarzowej Delili Kaldwin.
    • Siostra Rosewyn prosi nadrewidenta, by odnalazł wszelkie dowody mogące świadczyć o heretyckich zachowaniach Lorda Obrońcy.
  • 20 Dzień:
    • Morley i Tyvia ogłaszają lojalność względem Emily Kaldwin, a połowa Gristolu i całe Serkonos ogłaszają lojalność względem Delili. Dochodzi do sytuacji wojny domowej w Cesarstwie Wysp.
    • Wiedźmy zaczynają panować w Dzielnicy Tower. Rewidenci i lojalistyczni Strażnicy Miejscy, którzy nie byli po stronie diuka w dniu zamachu otaczają ją szczelnym kordonem.
  • 25 Dzień:
    • Podpalony zostaje budynek Parlamentu Cesarstwa Wysp.
    • Wybucha wojna domowa w Dunwall.

Miesiąc Żniw[]

  • 4 Dzień:
    • Emily Kaldwin zostaje naznaczona przez Odmieńca.
    • Nadrewident Khulan oraz jego podkomendni ponoszą śmierć w walce z żołnierzami Jindosha, lojalnymi wobec wiedźm sabatu Delili.
    • Emily Kaldwin leczy z choroby Ponurego Alexa doktor Hypatię, a ta dociera na Groźną Wręgę.
    • Emily dociera do Mechanicznej Rezydencji, gdzie znajduje Antona Sokołowa i go ratuje przed Jindoshem i jego próbą zniszczenia intelektu.
    • Kirin Jindosh traci swój intelekt po tym, jak w jego Mechanicznej Rezydencji do krzesła elektrycznego przytwierdza go cesarzowa Emily.
  • 5 Dzień:
    • Delilah odwiedza swą siostrzenicę we śnie, opowiadając swoją lekko zakłamaną historię bycia córką Euhorna oraz starszą siostrą Jessamine.
    • Emily uruchamia Oraculum z wadliwymi soczewkami, odcinając na dobre Breannę Ashworth od Pustki i Delili.
  • 6 Dzień:
    • Rewidenci i Wyjce zostają wycofani z Dzielnicy Pyłu.
    • Emily odnajduje opuszczony dom swojego ojca.
    • Córka Jessamine i Corvo Attano odnajduje w Posiadłości Stiltona wyrwę w czasoprzestrzeni. Dokonuje zmiany czasu, wskutek czego Aramis Stilton zostaje ocalony i zmienia linię czasu - Meagan nie traci prawego oka i prawej ręki, a baron kopalniany uniemożliwia żarłoczne wydobywanie srebra z rozkazu syna Theodanisa.
    • W nocy Emily infiltruje Wielki Pałac, doprowadzając do zdetronizowania Luki i mianowania w jego miejsce sobowtóra - Armando.
    • Jessamine odchodzi w niebyt, oddając serce dla duszy Delili.
    • Groźna Wręga wyrusza z duszą Delili Copperspoon do Dunwall, teraz pogrążonego w całkowitej anarchii.
  • 24 Dzień:
    • Daud zostaje schwytany w Karnace przed wiedźmy w Cesarskim Konserwatorium i oddany Bezokim jako rodzaj gladiatora.

Miesiąc Sieci[]

  • 1 Dzień:
    • Groźna Wręga wraca do Dunwall.
    • Emily Kaldwin likwiduje sabat w Dzielnicy Tower i odbija Dunwall Tower.
    • Delilah Kaldwin, która na powrót staje się śmiertelna, zostaje uwięziona w swoim świecie o nazwie Świat, Jaki Być Powinien, przez działania swojej siostrzenicy. Wskutek tego jednak serce zostaje zniszczone.
    • Corvo Attano zostaje zmieniony z powrotem w człowieka, a Emily Kaldwin wraca na tron.
    • Kres zagrożenia wojną domową w Cesarstwie Wysp.
  • Do 7 Dnia:
    • Kongregacja na prośbę Emily i jej ojca przybywają, rozpoczynając niszczenie wszelkich śladów okultystycznego terroru wiedźm Delili Copperspoon.
    • Kirin Jindosh, wskutek wypalenia jego intelektu, umiera.
    • Dowiadując się o tym, że Cesarskie Konserwatorium było siedliszczem wiedźm Delili rewidenci Kongregacji szturmują i zajmują razem z siostrami Wyroczni muzeum. Wiele wiedźm zostaje poddanych torturom bądź zabitych, a inne giną od rewidenckich mieczy i buław ślepych sióstr.
  • 7 Dzień: Jeanette Lee przenosi swój klub do Karnaki, do Łaźni Albarca.
  • Emily Kaldwin rozpoczyna polowanie na ostatnich lojalistów swojej ciotki oraz przeprowadza liczne reformy, jakie mają nie dopuścić do ponowienia się sytuacji związanych z Regencjonistami oraz Kręgiem Delili.

Miesiąc Deszczu[]

  • 25 Dzień: Malchiodi przygotowuje się do podróży do Twierdzy Czuwania, lecz zostaje wykryty i zabity w Pustce przez kultystów.
  • Po 25 Dniu:
    • Billie Lurk odnajduje Dauda i decyduje się wspomóc go w łowach na Odmieńca.
    • Lurk infiltruje Spectora oraz neutralizuje Ivana Jacobiego oraz Shan Yuna.
    • Bank Dolores Michaels zostaje obrabowany przez Billie Lurk. W tym czasie Daud umiera.
    • Billie infiltruje Cesarskie Konserwatorium w Ogrodach Cyrii, zamkniętych z rozkazu Kongregacji. Wybija wszystkich rewidentów i siostry Wyroczni, a przy życiu zostaje jedynie wicerewident Álvaro Cardoza, poddany później torturom przez ocalałe wiedźmy.
    • Billie Lurk dociera do kopalni Shindaerey, infiltrując Kult Odmieńca oraz wchodząc do Twierdzy Czuwania, uwalniając po tysiącach lat chłopaka, który został uwięziony przez ów religię w tym miejscu.

Po Deszczu[]

  • Wskutek działań Billie Lurk Kult Odmieńca zostaje zlikwidowany, a Kongregacja odnajduje jego członków oraz kryjówkę. Likwidacji ulegają też Bezocy.
  • Szczeliny Pustki zaczynają się pojawiać w całym Cesarstwie Wysp.
  • Emily Kaldwin likwiduje w związku ze zniknięciem Odmieńca oraz pojawieniem się Szczelin Kongregację Wszechludzi. Rewidenci wyruszają do Białego Urwiska dowiedzieć co się stało z Odmieńcem.
  • Coraz więcej ludzi zaczyna korzystać z magii i odnajduje wejścia do Pustki.
  • Pierwsze wzmianki o atakach Cienia Pustki.

1853[]

Miesiąc Mroku[]

  • 17 Dzień: Billie Lurk dociera do Alby.

1855[]

  • Król Briam i Królowa Eithne z Morley zostają zamordowani.
  • Cień Pustki zostaje zniszczony.

Ciekawostki[]

  • Wiek XIX został wybrany dla czasu akcji serii Dishonored nie bez powodu - myślenie i kultura, razem z technologią przypominają steampunkową wersję Wieku Elektryczności, czyli lat 1871-1914, zwanej też Piękną Epoką (fr. La Belle Epoque) bądź późną Epoką Wiktoriańską (do 1901 roku, lata 1901-1914 to już Epoka Edwardiańska).
Advertisement