Dishonored Wiki
Advertisement

Nożownik z Dunwall- książka dostępna w Dishonored 2.

Treść[1][]

[FRAGMENT TANIEJ POWIEŚCI]

ROZDZIAŁ 3

Daud wpatrywał się w ostrze. Wszystko przebiegało zgodnie z planem, lepiej nawet, niż przewidywał. Poszło właściwie nawet za łatwo. Ale teraz, gdy było już po wszystkim, czuł pustkę, której nic na świecie nie było w stanie wypełnić. Wiedział to z pewnością, która go przerażała.

Z pokoju obok dobiegł głos Billie: "Szefie?".

"Daj mi spokój". Zamknął drzwi, nim zdążyła powiedzieć coś więcej. Ufał jej bardziej niż pozostałym, ale nie miał ochoty rozmawiać.

Zmywając krew z ostrza, oglądał ślady, jakie pozostawiła na materiale. Niby królewska, ale wyglądająca całkiem zwyczajnie. Czyż krew możnych tego świata nie powinna być inna niż pozostałych śmiertelników? Lepsza?

Daud poczuł zmęczenie. Żadna ilość krwi nie była w stanie odmienić jego samopoczucia. Był z przekonania abstynentem, a seks nigdy go nie interesował. Czuł wyczerpanie, na które nic nie mógł poradzić. Na usta wkradł mu się uśmiech. Oto Nożownik z Dunwall jest zmęczony. Czuł też coś jeszcze. Ale co to właściwie było?

Patrzył w oczy Jessamine Kaldwin, gdy opuszczało ją życie. I w tamtej chwili pomyślał, że popełnił błąd. Że został oszukany. Rozumowanie takie nie miało sensu. To, czy żałował, czy nie pozostawało bez wpływu na jej śmierć. Ale dostrzegł w jej oczach swoją prawdziwą twarz, to, kim naprawdę jest. Nie sławnym zabójcą, nie wielkim twórcą historii, a po prostu kolejnym pionkiem w grze, której reguł nigdy nie pozna.

Bibliografia[]

  1. Nożownik z Dunwall, Dishonored 2.
Advertisement