Dishonored Wiki
Advertisement

Most Kaldwinaksiążka.

Transkrypcja[]

[Urywek większego dzieła o architekturze Dunwall]

Chociaż wcześniejszy, mniejszy most istniał w tym samym miejscu w Dunwall od pokoleń, to sam słynny Cesarz Kaldwin zlecił projekt prac publicznych poświęcony stworzeniu monumentalnej wersji Mostu, jaki znamy dzisiaj. A ponieważ to Cesarz Kaldwin, ojciec naszej nieodżałowanej Cesarzowej, zainicjował tę wielką konstrukcję, nosi ona jego imię.

Most Kaldwina przekracza rzekę Wrenhaven w jednym z jej najszerszych punktów i jest domem wielu luminarzy miasta ze świata handlu i sztuki. Popularny wśród poetów i kochanków most często pojawia się w barowych przyśpiewkach oraz na obrazach. Jeszcze niedawno podróżni z innych miast z całego Gristolu, a nawet z innych Wysp, przebywali wielkie odległości tylko po to, by zażyć wieczornego spaceru po Moście.

Dopiero kryzys z zarazą i morderstwo Cesarzowej zmusiły do wprowadzenia obostrzeń policyjnych ruchu na Moście Kaldwina. Pod przewodnictwem Lorda Regenta wprowadzono najnowsze obostrzenia, z lęku że któregoś dnia Dunwall mogą napaść siły od strony Oceanu.

Advertisement