FANDOM

Dzielnica Rezydencjiksiążka

TranskrypcjaEdytuj

[Urywek historycznego zarysu Dzielnicy Rezydencji]

Stanowiąca dom kilku z najpotężniejszych rodzin w Dunwall, Dzielnica Rezydencji była od pokoleń klejnotem w koronie miasta. Żadna inna dzielnica nie cieszy się lepszymi restauracjami czy wydarzeniami kulturalnymi i żadne rodziny nie przyciągają więcej podziwu, czy więcej plotek, niż lordowie i damy z Dzielnicy Rezydencji.

Świętej pamięci Lord Boyle i jego urocza żona być może najlepiej uosabiają tę uprzywilejowaną klasę obywateli. Ich coroczny bal kostiumowy jest na ustach całej wyższej sfery, tworząc zmarszczki rozbiegające się po Dunwall, gdy ta czy inna rodzina zostaje wykluczona z listy gości. Ale nie tylko zabawą żyją Boyle’owie. Kilkakroć wspaniałomyślnie sprowadzili biednych robotników z innego miejsca w mieście, by pracowali przez tydzień lub dwa przy ich ogrodzie lub domu, zapewniając ważne zatrudnienie dla tych, którym jest ono najbardziej potrzebne.

Mając tak bogatą historię, Dzielnica Rezydencji nie uniknęła udziału w kłopotach związanych z powstawaniem i upadkiem fortun. Wielki Lord Preston Moray i jego ekscentryczna żona Vera, niegdyś skupiali na sobie uwagę Dunwall, zanim doszło do tragedii i popadli w ruinę.

Pocięta kanałami i usiana wielkimi domami, korzystającymi jako zabytki historyczne z ulg podatkowych, Dzielnica Rezydencji to miejsce, do którego aspirujemy wszyscy.