Dishonored Wiki
Advertisement

Cesarski Obrońca - książka dostępna w Dishonored 2.

Treść[1][]

DANE HISTORYCZNE O STANOWISKACH I STOPNIACH RZĄDOWYCH - SUPLEMENT

Corvo Attano. Oskarżony o zabójstwo cesarzowej, którą poprzysiągł chronić. Jakże nieprawdopodobne jest to, że nie tylko zniósł te hańbę, ale zrehabilitował się tak dalece, aż został Cesarskim Obrońcą kolejnej władczyni! Ja u koledzy z Katedry Historii zbyt szybko potępiliśmy go w naszych pracach!

Nie rzucajmy jednak oskarżeń przeciwko historykom, gdyż dowody winy Attano były właściwie przesądzające. Po pierwsze, jest jedynym Cesarskim Obrońcą spoza Gristolu. Samo to nie jest jeszcze zbrodnią, ale wzmogło podejrzenia (z których najłagodniejszym był pogląd, jakoby nie był w stanie w pełni pojąć swych obowiązków). Po drugie, złapano go właściwie na gorącym uczynku - trzymał zakrwawioną broń i klęczał nad ciałem cesarzowej Jessamine. Oczywiście, jak się okazało, nawet te dowody stanowiły część chytrego planu mającego na celu usunięcie władczyni i uniemożliwienie Attano pokrzyżowania planów, jakie zamierzali zrealizować konspiratorzy Lorda Regenta!

Choć przyznaję się do publikacji nieprawdziwych prac na temat Corvo Attano, nie zamierzam, jak niektórzy z moich kolegów, zrezygnować ze stanowiska w naszej szacownej organizacji. Miast tego ze zdwojoną pieczołowitością podejmuję się zadania oddzielenia prawdy od fikcji i stworzenia możliwie najwierniejszych zapisków historycznych!

Bibliografia[]

  1. Cesarski Obrońca, Dishonored 2.
Advertisement