Dishonored Wiki
Advertisement

Żal Lewiatanów – książka.

Transkrypcja[]

[Urywek raportu o rozprawie zakazanej przez Radę Handlową z Rudshore]

Niewiele wiadomo o Pacottim, wymienianym w tej serii ulotek sprzeciwiających się przemysłowi wielorybniczemu. Chociaż jest uzdolniony, jego poglądy są nonsensem i zagrażają ekonomicznym podstawom Cesarstwa.

01 Zniewolenie: o hodowli i rozrodzie wielorybów przeciwko polowaniu na zwierzęta w dziczy w „naturalnym cyklu życia na swobodzie”. Pacotti nie podsuwa propozycji, gdzie te potężne, złośliwe stworzenia miałyby być „wypasane”.

02 Rozpad: lamenty o niszczeniu więzów „społecznych” między członkami stada. Pacotti faktycznie używa określenia „rodziny”.

03 Harmonia: bzdury o „estetycznym cudzie”, który jest w rzeczywistości wielkim i straszliwym Oceanem, jaki wciąż grozi, że nas połknie. Zawiera argumentacje o „łagodnej naturze” bestii, co odrzucają marynarze, którzy powrócili na brzeg, z szeroko otwartymi oczami opowiadając historie o dzikości wielorybów.

04 Zakłócenie: tu Pacotti stąpa po najcieńszym lodzie, wysuwając gorączkowe ostrzeżenia przeciwko wysiedlaniu czy przenoszeniu bestii z ich naturalnych środowisk.

Advertisement